Video-sadržaji namenjeni informalnom učenju srpskog jezika na platformi Jutjub (YouTube)

Authors

  • Milica Ž. Škorić

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.2.8

Keywords:

YouTube, FLL, informalno učenje, e-učenje, srpski kao strani jezik, video

Abstract

 

Temu ovog rada predstavlja deskriptivna analiza video-klipova sa elektronske platforme Jutjub (YouТube). Opisuju se oni video-zapisi koji su tematski posvećeni učenju srpskog jezika kao stranog i koji se mogu koristiti u procesu informalnog učenja. Jutjub trenutno zauzima dominantno prvo mesto među veb-sajtovima koji su namenjeni kreiranju i razmeni video-datoteka različitog sadržaja i, shodno tome, može se naći u ulozi korisnog alata u edukativne svrhe kada je u pitanju učenje jezika – često i u samostalnoj upotrebi, van formalnih, institucionalnih okvira. Metodologija je zasnovana na uputstvu koje je osmislio Alhamami (2013) radi evaluacije video-snimaka za učenje stranih jezika, i uključuje analizu video-karakteristika u pet kategorija: formalne odlike videa, atraktivnost, jasnoća, reakcija, sadržaj. Cilj ovog eksploratornog ispitivanja jeste da identifikuje formalne i sadržinske osobenosti odabranih snimaka shodno datom uputstvu, te postavi eventualne okvire za dalja istraživanja, s obzirom na to da se radi o temi koja do sada nije preciznije obrađivana na materijalu srpskog jezika kao stranog. Rezultati ukazuju da u visokom procentu (≥75%) analizirani video-snimci imaju one formalne i sadržinske karakteristike koje se smatraju neophodnim da bi se format mogao oceniti kvalitetnim i potencijalno podobnim za informalno učenje.

Published

2024-12-13

How to Cite

Škorić, M. Ž. (2024). Video-sadržaji namenjeni informalnom učenju srpskog jezika na platformi Jutjub (YouTube). Annals of the Faculty of Philology, 36(2), 149–177. https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.2.8