Чудне метаморфозе Романа о Лондону: од аутофикције до метафикције

Аутори

  • Софија Д. Филипов Радуловић

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.2.11

Кључне речи:

Милош Црњански, Роман о Лондону, The Shoemakers of London, аутофикција, метафикција, модернизам, постмодерна

Сажетак

Писање свог последњег романа Милош Црњански, како је посведочио у једном интервјуу, започео је још 1946/1947. године у Лондону. Међутим, роман је тада носио наслов The Shoemakers of London (Лондонски обућари) и био је писан енглеским језиком. Још занимљивије, главни јунак је био сам писац, који покушава да напише своје последње дело на језику који му није матерњи. У првим верзијама, дакле, долазе до нарочитог изражаја аутофикционални елементи овог дела. Зашто се од тога у коначној верзији Романа о Лондону одустаје, а главни јунак постаје руски књаз? Да ли се разлог за одустајање од писања на туђем језику у туђој земљи може, можда, наћи у самом роману? Роман о Лондону се тако отвара не приповедањем живота већ приповедањем поетике, а у овом раду бити ће речи о постепеном преласку од аутофикције ка метафикцији, али и о улози и значају који ће оваква чудна метаморфоза имати у поетичким променама од позног модернизма до постмодерне књижевности.

Downloads

Објављено

2024-12-13

Како цитирати

Филипов Радуловић, С. Д. (2024). Чудне метаморфозе Романа о Лондону: од аутофикције до метафикције. Анали Филолошког факултета, 36(2), 215–225. https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.2.11

Bрој часописа

Секција

Чланци