Српски језик за странце Боже Ћорића у наставној пракси на почетку треће деценије XXI века

Аутори

  • Александар М. Новаковић

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.1.9

Кључне речи:

српски као страни језик, уџбеници, Српски језик за странце, Божо Ћорић, наставна пракса

Сажетак

 

Предмет овога рада је анализа актуелног статуса уџбеника Српски језик за странце Боже Ћорића у наставној пракси, са циљем стварања јасније слике о његовом месту и улози међу предавачима српског као страног језика на почетку треће деценије XXI века. Коришћена је дескриптивна метода са техником анкетирања. Учешће у истраживању узело је сто осамдесет предавача окупљених у заједници на друштвеној мрежи Фејсбук ‒ ,,Српски језик за странце: група за предаваче”. Анализа прикупљених података показала је да од укупног броја испитаника чак 111 предавача (61,66%) наведени уџбеник редовно користи у настави, препознајући његове квалитете: 1. систематичност и поступност у представљању градива, 2. прилагођеност текстова могућностима ученика, 3. присуство разноврсних садржаја и 4. њихову логичку организацију. Ипак, већина предавача то чини на нешто другачији начин од оног који је био заступљен непосредно након његовог објављивања – уместо као примарно наставно средство, предавачи овај приручник препознају као допуну новопубликованих уџбеника, које одликује нешто савременије дидактичко-методичко обликовање. Предавачи који га не користе на својим часовима или имају мање од пет година искуства или сматрају да је уџбеник застарео у погледу дидактичког и ликовно-графичког уређења.

Downloads

Објављено

2024-06-14

Како цитирати

Новаковић, А. М. (2024). Српски језик за странце Боже Ћорића у наставној пракси на почетку треће деценије XXI века. Анали Филолошког факултета, 36(1), 151–160. https://doi.org/10.18485/analiff.2024.36.1.9

Bрој часописа

Секција

Чланци