Настава француског као страног језика у војном образовању у Србији између два светска рата

Аутори

  • Биљана Ј. Стикић

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.8

Кључне речи:

француски страни језик, настава, војно образовање, Србија, међуратни период

Сажетак

Истраживање је засновано углавном на корпусу од више стотина бројева Службеног војног листа, али и на резултатима проучавања наставе француског језика у међуратном периоду. Његов је циљ да се предоче неке непознате чињенице о наведеној проблематици: статус предмета, наставни планови, програми, уџбеници, наставни кадар и методе подучавања. Применом дескриптивно-аналитичке и компаративне методе утврђено је да страни језици нису били заступљени у подофицирским и официрским школама. Француски језик је имао статус наставног предмета, пре свега, у Нижој и Вишој школи београдске Војне академије, током целог међуратног периода. За упис у ову установу било је неопходно да кандидати поседују одређени ниво знања француског језика, што су током прве међуратне деценије доказивали полагањем пријемног испита, док су на крају школске године полагали и годишњи испит. Француски је на Академији имао статус наставног предмета средње категорије важности и био је заступљен током целог школовања, односно четири школске године. Иако је врло обиман, корпус не садржи прецизне податке о фонду часова и садржају наставних програма који су, извесно, обухватали и војну терминологију и усмеравали рад ка традиционалном приступу односно граматичко-преводној методи. Уџбеници француског језика за војне школе нису у том периоду објављивани. Неопходност познавања стручне лексике огледа се и у чињеници да је крајем међуратног периода објављен Обрадовићев француско-српско(хрватски) војни речник. Предавачи на Академији су већином били истакнути наставници француског језика, који је предаван и у београдској Интендантској академији, вероватно и на Ваздухопловној академији у Београду, као и у крагујевачкој Војно-занатлијској школи.

Downloads

Објављено

2022-06-08

Како цитирати

Стикић, Б. Ј. . (2022). Настава француског као страног језика у војном образовању у Србији између два светска рата. Анали Филолошког факултета, 34(1), 125–142. https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.8

Bрој часописа

Секција

Чланци