Вежбе изговора француског самогласника [y] у савременим методама за учење француског језика до нивоа А2: могућности примене у настави са србофоним субјектима

Аутори

  • Бранко М. Ракић

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2021.33.1.9

Кључне речи:

француски самогласник [y], перцепција гласова, продукција гласова, корективне технике

Сажетак

У овом раду, најпре ћемо из перспективе артикулаторне фонетике говорити о француском самогласнику [y] и његовим изговорним карактеристикама. Затим ћемо укратко подсетити на истраживања и закључке до којих су наши аутори дошли у вези са тим како србофони субјекти перципирају, односно продукују француски самогласник [y]. После овог фонетског увода, анализираћемо три савремене француске методе за учење француског језика до нивоа А2 како бисмо, најпре, упоредили колико места у њима аутори посвећују вежбама за корекцију изговора француског самогласника [y], чија продукција говорницима српског језика представља значајан проблем. Затим ћемо анализирати типове вежби које су у њима елабориране за рад на корекцији овог самогласника и на крају да ли аутори дају објашњења о његовој артикулацији, као и специфична упутства и вежбе за његову коректну продукцију, намењене говорницима словенских, па самим тим и српског језика. У завршном делу овог рада, изнећемо предлоге како би могле да изгледају специфичне вежбе за кориговање погрешног изговора француског самогласника [y] у раду са србофоним субјектима. Ове специфичне вежбе елаборираћемо према савременим начелима фонодидактике француског језика и сходно сопственом искуству у настави фонетике француског језика са нашим студентимa.

Downloads

Објављено

2021-07-09

Како цитирати

Ракић, Б. М. . (2021). Вежбе изговора француског самогласника [y] у савременим методама за учење француског језика до нивоа А2: могућности примене у настави са србофоним субјектима. Анали Филолошког факултета, 33(1), 159–176. https://doi.org/10.18485/analiff.2021.33.1.9

Bрој часописа

Секција

Чланци