Nastava jezičkih i nejezičkih sadržaja na stranom jeziku
predlog modela kursa za usavršavanje nastavnika u CLIL kontekstu
DOI:
https://doi.org/10.18485/analiff.2017.29.1.9Кључне речи:
dvojezična nastava, nastavnik nejezičkog predmeta na stranom jeziku, nastavnik stranog jezika, usavršavanje nastavnika u CLIL nastavi, Treća beogradska gimnazija, italijansko-srpska sekcija, predlog modela CLIL kursa, obrazovni sistem Republike SrbijeСажетак
Metoda CLIL (engl. Content and Language Integrated Learning) podrazumeva dvojezičnu nastavu koja se odvija na stranom i maternjem jeziku. U ovom kontekstu nastave učenici usvajaju nejezičke sadržaje (nastavni predmet) posredstvom stranog jezika. Na taj način strani jezik se usvaja istovremeno sa određenim nejezičkim predmetom (Marsh, 2002). Ovakav integrisani pristup podrazumeva da nastavnik nejezičkog predmeta u CLIL kontekstu mora da unese pojedine aspekte stranog jezika u svoju nastavu, dok na isti način nastavnik stranog jezika mora da prožme svoju nastavu sa sadržajem nejezičkih predmeta (Dale & Tanner, 2012). S tim u vezi, plansko usavršavanje nastavnika stranog jezika i predmetnog nastavnika u CLIL kontekstu predstavlja neophodan zadatak u obrazovnom sistemu Srbije koji nadležne institucije još nisu ispunile. U radu su prikazani modeli usavršavanja nastavnika u različitim zemljama koji ujedno predstavljaju smernice za definisanje predloženog modela kursa koji bi se organizovao na Filološkom fakultet u Beogradu za potrebe CLIL nastave u Srbiji. Pored toga, na osnovu opisa zakonskog okvira za dvojezičnu nastavu i primera organizacije nastave i aktivnosti dvojezične itajansko-srpske sekcije Treće beogradske gimnazije izdvojeni su relevanti aspekti ovakvog oblika nastave koji ukazuju na složenost strukture i na neophodnost konstatnog i sistemski rešenog usavršavanja nastavnika u CLIL kontekstu.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Дели под истим условима 4.0 Интернационална лиценца.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors are confirming that they are the authors of the submitting article, which will be published (print and online) in the journal Anali filološkog fakulteta by the Faculty of Philology, University of Belgrade (Faculty of Philology, Studentski trg 3, 11000 Belgrade, Serbia). Author’s name will be evident in the printed article in the journal. All decisions regarding layout and distribution of the work are in hands of the publisher.
- Authors guarantee that the work is their own original creation and does not infringe any statutory or common-law copyright or any proprietary right of any third party. In case of claims by third parties, authors commit their self to defend the interests of the publisher, and shall cover any potential costs.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.