Završni ispit za strani jezik na kraju srednjoškolskog obrazovanja u dvojezičnoj (CLIL) nastavi: predlog modela za obrazovni sistem Republike Srbije

Аутори

  • Katarina Zavišin

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2017.29.2.5

Кључне речи:

dvojezična nastava, strani jezik, CLIL metoda, srednjoškolsko obrazovanje, maturski ispit, Treća beogradska gimnazija, italijansko-srpska sekcija, obrazovni sistem Republike Srbije

Сажетак

Od 2000. godine Ministarstvo obrazovanja Srbije započinje niz projekata sa ciljem osavremenjavanja opšteg obrazovnog sistema u zemlji kao što je učenje najmanje dva strana jezika tokom dvanaest godina osnovnog i srednjeg obrazovanja i tri ili više jezika u okviru izbornih predmeta. Sastavni deo ovih projekata čini i uvođenje dvojezične nastave na stranom jeziku u osnovnoj i srednjoj školi (Filipović et al., 2007:234). Rešenjem Ministarstva prosvete i sporta u Trećoj beogradskoj gimnaziji se od školske 2004/2005. godine uvodi dvojezična nastava na francuskom, odnosno italijanskom jeziku po principu CLIL metode (Vučo, 2006:42). Nakon toga, 2015. godine ministar prosvete donosi „Pravilnik o bližim uslovima za ostvarivanje dvojezične nastave“ kojim, međutim, nisu određeni u potpunosti svi elementi dvojezične nastave na stranom jeziku. U ovom radu bavimo se jednim od segmenata koji nedostaju u zakonskoj regulativi obrazovnog sistema. Reč je o završnom ispitu na srednjoškolskom nivou sa posebnim osvrtom na strani jezik (italijanski jezik kao posredni). Stoga je u radu ukratko prikazana organizacija CLIL nastave na srednjoškolskom nivou u obrazovnim sistemima pojedinih evropskih zemalja sa posebnim osvrtom na italijanski sistem, kao i struktura završnog (maturskog) ispita u cilju predočavanja pojedinih modela koji bi se mogli primeniti u Republici Srbiji. Pored toga, u radu je prikazan primer testa za italijanski jezik koji bi po svojoj strukturi i sadržaju mogao biti smernica za proveru jezičkih kompetencija stranog jezika u CLIL nastavi u okviru završnog (maturskog) ispita.

Downloads

Објављено

2017-12-11

Како цитирати

Zavišin, K. . (2017). Završni ispit za strani jezik na kraju srednjoškolskog obrazovanja u dvojezičnoj (CLIL) nastavi: predlog modela za obrazovni sistem Republike Srbije. Анали Филолошког факултета, 29(2), 67–82. https://doi.org/10.18485/analiff.2017.29.2.5

Bрој часописа

Секција

Чланци