Тони Морисон кроз призму Џона Барта: да ли је Вољена роман постмодерне?

Аутори

  • Марија М. Ђорђевић

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.1.3

Кључне речи:

Тони Морисон, Џон Барт, постмодернизам, роман, наратив

Сажетак

Тони Морисон и Џон Барт спадају у категорију писаца који су својим делима не само изменили дотадашња поимања шта једно књижевно дело јесте и треба да буде, већ су утицали и на саму науку о књижевности, уносећи у ово поље идиосинкратичне мотиве, идеје и начине писања, заувек мењајући начин на који читамо и анализирамо књижевна дела. Узимајући све изречено у обзир, требало би да следи да оба писца буду дефинисана као писци постмодерне, међутим, за Тони Морисон то није толико евидентно. Док се Џон Барт сматра једним од зачетника англофоног постмодернизма и његово име је најчешће синоним за исти, Тони Морисон се и даље не даје отворен приступ овом правцу, већ се ставља под свепокривајући вео савременог романа. Овај рад ће покушати да кроз критеријуме постмодерног писања Џона Барта које је објавио у својим монументалним есејима о књижевности постмодерне, а на основу романа Вољена Тони Морисон, ову списатељицу дефинише управо као оно што аутор сматра да она јесте – прави представник постмодернизма и постмодерног романа.

Downloads

Објављено

2020-07-26

Како цитирати

Ђорђевић, М. М. . (2020). Тони Морисон кроз призму Џона Барта: да ли је Вољена роман постмодерне?. Анали Филолошког факултета, 32(1), 39–53. https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.1.3

Bрој часописа

Секција

Чланци