Trač i nova ekonomija znanja

Аутори

  • Zorica P. Tomić

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2016.28.1.7

Кључне речи:

komunikacija, trač, glasine, popularno znanje, socijalno umrežavanje, socijalna katarza, socijalna kontrola, kulturna adaptacija

Сажетак

Rad se bavi analizom «trača» kao kulturološkim, komunikološkim i socijalnim fenomenom. Kao specifičan fenomen kreiranja i distribucije socijalno (i)relevantnih sadržaja, trač se pojavljuje kao posebna forma “popularnog znanja” čija se zavodljivot temelji na izvesnoj «populističkoj» pretpostavci koja je sadržana u njegovom središtu, a time i na mogućnosti da se u ovoj formi socijalne konstrukcije smisla učestvuje bez razlike. Kao oblik socijalnog umrežavanja, trač predstavlja fomu u kojoj se manifestuje ovladavanje određenim komunikativnim veštinama i time potvrđuje pripadnost datoj socijalnoj grupi. Kao komunikativna forma kojom se potvrđuje prihvatanje i/ili odbijanje određenih socijalnih vrednosti, trač predstavlja i obik konzervativnog socio kulturnog agensa.

Downloads

Објављено

2016-07-08

Како цитирати

Tomić, Z. P. . (2016). Trač i nova ekonomija znanja. Анали Филолошког факултета, 28(1), 115–129. https://doi.org/10.18485/analiff.2016.28.1.7

Bрој часописа

Секција

Чланци