Učenje savremenog arapskog kao stranog jezika – modeli i pristupi

Аутори

  • Meysun A. Gharaibeh Simonović

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.9

Кључне речи:

arapski jezički kontinuum, savremeni arapski jezik, standardni arapski jezik, narodni arapski varijeteti, srednji arapski, usvajanje arapskog kao stranog jezika (L2), komunikativna kompetencija

Сажетак

U kategorisanju jezika po težini sačinjenom na osnovu potrebnog vremena za usvajanje stranog jezika (L2), arapski se neretko ubraja među najteže jezike za učenje. Postoji mnoštvo razloga da se ova vrsta lingvističkog stereotipa ospori, dok druge činjenice idu u prilog upravo toj tvrdnji. Naime, nepobitna činjenica koja arapski jezik čini nepristupačnijim, u smislu celovitog ovladavanja njime, jeste njegovo složeno teritorijalno raslojavanje. Ovaj tip raslojavanja na prvi pogled ostavlja utisak da se radi o sinhronom usvajanju nekoliko neravnopravnih jezičkih sistema, što je uslovilo da se u svetskoj i domaćoj arabistici više puta postave pitanja „Koji arapski jezik učiti?“ i „Kako ga podučavati?“. Postojeći i mogući odgovori na data pitanja ključni su za razumevanje ali i prevazilaženje poteškoća sa kojima se susreće polaznik u učenju arapskog kao stranog jezika, zbog čega se u radu najpre bavimo definisanjem granica savremenog arapskog jezika, a zatim i različitim modelima i pristupima u nastavnim programima usmerenim na praktično ovladavanje njime.

Downloads

Објављено

2022-06-08

Како цитирати

Gharaibeh Simonović, M. A. . (2022). Učenje savremenog arapskog kao stranog jezika – modeli i pristupi. Анали Филолошког факултета, 34(1), 143–160. https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.9

Bрој часописа

Секција

Чланци