Učenje savremenog arapskog kao stranog jezika – modeli i pristupi
DOI:
https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.9Кључне речи:
arapski jezički kontinuum, savremeni arapski jezik, standardni arapski jezik, narodni arapski varijeteti, srednji arapski, usvajanje arapskog kao stranog jezika (L2), komunikativna kompetencijaСажетак
U kategorisanju jezika po težini sačinjenom na osnovu potrebnog vremena za usvajanje stranog jezika (L2), arapski se neretko ubraja među najteže jezike za učenje. Postoji mnoštvo razloga da se ova vrsta lingvističkog stereotipa ospori, dok druge činjenice idu u prilog upravo toj tvrdnji. Naime, nepobitna činjenica koja arapski jezik čini nepristupačnijim, u smislu celovitog ovladavanja njime, jeste njegovo složeno teritorijalno raslojavanje. Ovaj tip raslojavanja na prvi pogled ostavlja utisak da se radi o sinhronom usvajanju nekoliko neravnopravnih jezičkih sistema, što je uslovilo da se u svetskoj i domaćoj arabistici više puta postave pitanja „Koji arapski jezik učiti?“ i „Kako ga podučavati?“. Postojeći i mogući odgovori na data pitanja ključni su za razumevanje ali i prevazilaženje poteškoća sa kojima se susreće polaznik u učenju arapskog kao stranog jezika, zbog čega se u radu najpre bavimo definisanjem granica savremenog arapskog jezika, a zatim i različitim modelima i pristupima u nastavnim programima usmerenim na praktično ovladavanje njime.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Лиценца
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Дели под истим условима 4.0 Интернационална лиценца.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors are confirming that they are the authors of the submitting article, which will be published (print and online) in the journal Anali filološkog fakulteta by the Faculty of Philology, University of Belgrade (Faculty of Philology, Studentski trg 3, 11000 Belgrade, Serbia). Author’s name will be evident in the printed article in the journal. All decisions regarding layout and distribution of the work are in hands of the publisher.
- Authors guarantee that the work is their own original creation and does not infringe any statutory or common-law copyright or any proprietary right of any third party. In case of claims by third parties, authors commit their self to defend the interests of the publisher, and shall cover any potential costs.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.