Tvorba termina u francuskom jeziku iz oblasti učenja na daljinu

Аутори

  • Milica M. Mirić

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.2.4

Кључне речи:

učenje na daljinu, terminologija, francuski jezik, tvorba reči, neologija, pozajmljenice, kalk, anglicizmi

Сажетак

 

 Način na koji savremeni čovek stiče saznanja, uči i istražuje, drastično je izmenjen neslućenim mogućnostima koje nose nove tehnologije, ali i društveno-ekonomskim promenama kroz koje svet prolazi u XXI veku. Učenje na daljinu danas je u fokusu istraživača u mnogim oblastima zbog činjenice da su se nastavne aktivnosti doskoro sprovodile samo na ovaj način usled pandemije korona virusa. Kako se na osnovu dostupnih informacija može zaključiti da sistematsko istraživanje francuskih termina ove oblasti nije sprovođeno u našoj sredini, odlučili smo se da ispitivanje terminologije u domenu učenja na daljinu započnemo analizom njihovih morfo-sintaksičkih osobenosti. Nakon uvida u komunikativnu teoriju terminologije kao osnovu za sprovođenje analize, kao i teorijskog osvrta na neologiju, a posebno na pozajmljivanje kao jedan od njenih vidova, u radu se analiziraju francuski termini iz oblasti učenja na daljinu sa ciljem da se utvrde mehanizmi njihove tvorbe. Prikupljanje korpusa vršeno je prvo Gugl pretragom po ključnim rečima formation en ligne i lexique koja je rezultirala je trima glosarima iz kojih je potom izvršeno manuelno ekscerpiranje 260 termina iz ispitivane oblasti na francuskom jeziku. Termini su razvrstani prema kategorijama reči, a zatim i na osnovu njihove strukture. Anglicizmi su izdvojeni u zasebnu grupu termina i nisu bili predmet tvorbene analize. Očekuje se da će istraživanje pokazati da u ovoj terminologiji preovladavaju imenice nastale slaganjem, zatim kompleksne terminološke jedinice i konačno pozajmljenice iz engleskog jezika. 

Downloads

Објављено

2022-12-14

Како цитирати

Mirić, M. M. (2022). Tvorba termina u francuskom jeziku iz oblasti učenja na daljinu. Анали Филолошког факултета, 34(2), 59–76. https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.2.4

Bрој часописа

Секција

Чланци