Uticaj fonda usvojenih reči na razumevanje pročitanog stručnog teksta na engleskom jeziku — pilot istraživanje

Аутори

  • Dragoslava N. Mićović

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.1.12

Кључне речи:

fond reči, razumevanje pročitanog teksta, pilot istraživanje, engleski jezik struke, test obima vokabulara, stručni tekst

Сажетак

U radu su predstavljeni rezultati pilot istraživanja koje je obavljeno u toku dve akademske godine sa studentima prve godine forenzičkog inženjerstva na Kriminalističko-policijskom univerzitetu u Beogradu. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi da li postoji, i ako postoji kakva je veza između fonda reči usvojenog tokom prethodnog školovanja sa razumevanjem pročitanog stručnog teksta. U tom smislu, u radu je najpre dat kratak pregled prethodnih sličnih istraživanja, koja su sprovedena širom sveta u različitim sredinama gde se uči engleski jezik. Sva istraživanja potvrdila su da postoji veza između poznavanja reči i razumevanja pročitanog teksta. Naše pilot istraživanje razlikuje se od prethodno navedenih po tome što smo pokušali da utvrdimo vezu između poznavanja reči i razumevanja stručnog teksta, dakle u kontekstu engleskog jezika struke. Podaci koje smo prikupili upitnikom i rezultati koji su dobijeni testiranjem ispitanika obrađeni su statistički. Nakon predstavljanja rezultata i diskusije o njima, u zaključku su između ostalog ponuđeni i predlozi za buduća istraživanja veze između fonda reči i razumevanja pročitanog stručnog teksta.

Downloads

Објављено

2020-07-26

Како цитирати

Mićović, D. N. . (2020). Uticaj fonda usvojenih reči na razumevanje pročitanog stručnog teksta na engleskom jeziku — pilot istraživanje. Анали Филолошког факултета, 32(1), 207–220. https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.1.12

Bрој часописа

Секција

Чланци