Sintaksički pokazatelji polnolekta u kasnijoj fazi jezičkog razvoja

Аутори

  • Maja P. Ivanović
  • Jelena P. Đorđević

DOI:

https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.2.19

Кључне речи:

pisanje, sintaksa, razlike, pol, polnolekt, kasniji jezički razvoj

Сажетак

Kada govore i pišu, muškarci i žene na različite načine koriste jezička sredstva. Na tome se zasniva teorija o polnolektima koja pokušava da objasni u čemu se te razlike ogledaju, što je poslednjih godina podstaklo mnoga istraživanja na ovu temu. Cilj rada je da se ispitaju sintaksička svojstva tekstova učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrasta i razlike u njihovoj produkciji između dečaka i devojčica. U istraživanju je učestvovao 181 učenik (96 dečaka i 85 devojčica) od I do IV razreda. Svi su pisali po tri sastava, tako da su u korpus za analizu ušla ukupno 543 teksta. Analiza je obuhvatila kvantitativne (dužina teksta izražena brojem reči, brojem komunikativnih rečenica i brojem klauza) i kvalitativne (različiti tipovi rečenica) sintaksičke pokazatelje. Analizirane su razlike među polovima u odnosu na ispitivane varijable. Na osnovu dobijenih rezultata može se zaključiti da se razlike između tekstova koje su pisali dečaci i devojčice na mlađem osnovnoškolskom uzrastu odnose na kvantitativne pokazatelje, dok u stepenu sintaksičke složenosti, tj. zrelosti produkovanih tekstova nema značajnih razlika.

Downloads

Објављено

2020-12-21

Како цитирати

Ivanović, M. P. ., & Đorđević, . J. P. . (2020). Sintaksički pokazatelji polnolekta u kasnijoj fazi jezičkog razvoja. Анали Филолошког факултета, 32(2), 345–361. https://doi.org/10.18485/analiff.2020.32.2.19

Bрој часописа

Секција

Чланци