Настава француског као страног језика у војном образовању у Србији између два светска рата
DOI:
https://doi.org/10.18485/analiff.2022.34.1.8Keywords:
француски страни језик, настава, војно образовање, Србија, међуратни периодAbstract
Истраживање је засновано углавном на корпусу од више стотина бројева Службеног војног листа, али и на резултатима проучавања наставе француског језика у међуратном периоду. Његов је циљ да се предоче неке непознате чињенице о наведеној проблематици: статус предмета, наставни планови, програми, уџбеници, наставни кадар и методе подучавања. Применом дескриптивно-аналитичке и компаративне методе утврђено је да страни језици нису били заступљени у подофицирским и официрским школама. Француски језик је имао статус наставног предмета, пре свега, у Нижој и Вишој школи београдске Војне академије, током целог међуратног периода. За упис у ову установу било је неопходно да кандидати поседују одређени ниво знања француског језика, што су током прве међуратне деценије доказивали полагањем пријемног испита, док су на крају школске године полагали и годишњи испит. Француски је на Академији имао статус наставног предмета средње категорије важности и био је заступљен током целог школовања, односно четири школске године. Иако је врло обиман, корпус не садржи прецизне податке о фонду часова и садржају наставних програма који су, извесно, обухватали и војну терминологију и усмеравали рад ка традиционалном приступу односно граматичко-преводној методи. Уџбеници француског језика за војне школе нису у том периоду објављивани. Неопходност познавања стручне лексике огледа се и у чињеници да је крајем међуратног периода објављен Обрадовићев француско-српско(хрватски) војни речник. Предавачи на Академији су већином били истакнути наставници француског језика, који је предаван и у београдској Интендантској академији, вероватно и на Ваздухопловној академији у Београду, као и у крагујевачкој Војно-занатлијској школи.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors are confirming that they are the authors of the submitting article, which will be published (print and online) in the journal Anali filološkog fakulteta by the Faculty of Philology, University of Belgrade (Faculty of Philology, Studentski trg 3, 11000 Belgrade, Serbia). Author’s name will be evident in the printed article in the journal. All decisions regarding layout and distribution of the work are in hands of the publisher.
- Authors guarantee that the work is their own original creation and does not infringe any statutory or common-law copyright or any proprietary right of any third party. In case of claims by third parties, authors commit their self to defend the interests of the publisher, and shall cover any potential costs.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.